Czwartek 02.04

I jak, udało mi się wczoraj zrobić Wam psikusa? Czy od razu poznaliście, że coś nie tak było z zadaniami? Z nieoficjalnych źródeł wiem, że niektórzy spróbowali nawet rozwiązać zadanie z matematyki. 😀 Zawsze wiedziałam, że jesteście bardzo ambitni!

Zadanie 1 – edukacja muzyczna

Dzisiaj zaczniemy od bardzo przyjemnej rzeczy, bo od muzyki. Wczoraj słuchaliście różnych utworów muzycznych. Wiecie już, że muzyka może kojarzyć się z jakimś utworem. Chciałabym, abyście posłuchali fragmentu utworu, który mnie kojarzy się z kolorami ciepłymi – żółtym i pomarańczowym. Czy Wam również? Wsłuchajcie się uważnie w instrument, na którym grana jest melodia.

Czy wiecie może jak nazywa się ten instrument? Jak myślicie, czy mógłby to być instrument, który ma struny?

Utwór ten został nagrany na klarnecie, który podobnie jak flet jest instrumentem dętym drewnianym. Nie ma więc strun. Popatrzcie jak wygląda.

Zadanie 2 – edukacja muzyczna

Otwórzcie „Karty muzyczne” na stronie 22 i pokolorujcie klarnet. A następnie posłuchajcie zagadki muzycznej i wykonajcie zadanie 2 i 3.

Zadanie 3 – edukacja polonistyczna

Wczoraj bardzo dobrze poradziliście sobie z zadaniami – wypisaniem wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Przyjrzyjcie się najpierw wynikom grupy różowej. Największe wyrazy to wyrazy najczęściej przez Was wpisywane. Otwórzcie teraz zeszyty do polskiego i przepiszcie wszystkie wyrazy z ó i wyjaśnijcie ich pisownię, na przykład:

strój bo stroje
róża – wyraz, którego pisownię należy zapamiętać.

Podkreślcie w wyrazach wszystkie litery ó. Jeśli nie pamiętacie zasad pisowni wyrazów z ó, możecie zajrzeć do pierwszej części podręcznika.

Zadanie 3 – edukacja polonistyczna

Teraz czas na wyniki grupy żółtej. Najpierw wytropcie mały błąd – który wyraz nie powinien się tu znaleźć? Czy wiesz dlaczego?

A teraz przyjrzyjcie się wszystkim wyrazom z rz. Jak już wiecie rz piszemy wtedy, kiedy wymienia się na r i w nazwach osób zakończonych na -arz. Są też wyrazy, których pisownię musimy po prostu zapamiętać. Tutaj mała ściągawka. Dzisiaj poznacie jeszcze jedną zasadę.

Przepiszcie ją do zeszytu. A potem zapiszcie wszystkie wyrazy z rz z naszego ćwiczenia i wyjaśnijcie ich pisownię, podobnie jak zrobiliście to z wyrazami z ó.

Zadanie 4 – edukacja polonistyczna

Wykonaj ćwiczenie 3, 4 i 5 ze strony 73 w ćwiczeniach do polskiego.

Zadanie 5 – edukacja matematyczna

Czy pamiętasz, jakie liczby nazywamy parzystymi, a jakie nieparzystymi? Przypomnijmy sobie. Przyjrzyjmy się liczbie 12.

Narysujcie 12 połówek cytryny i połączcie je w pary.

Czy każda połówka cytryny ma parę? Jeśli tak, to znaczy że 12 jest liczbą parzystą.

A teraz narysujcie 7 połówek pomarańczy. I znowu spróbujcie połączyć je w pary.

Każda połówka ma parę? Nie, więc wiemy, że liczba 7 to liczba nieparzysta.

Zadanie 6 – edukacja matematyczna

Wykonaj w zeszycie zadanie 3 i 4 z podręcznika do matematyki. Za liczmany mogą posłużyć Ci guziki, makaron cukierki czy klocki – wszystko, co można policzyć :). Jak już wykonasz zadanie 4 przyjrzyj się zapisanym cyfrom. Czy coś zauważyłeś? Jeśli nie, podpowiem Ci. Wszystkie liczby parzyste to wielokrotności 2. Czyli 2, 4, 6, 8, 9, 10, 12, 14 i tak dalej.

Zadanie 7 – edukacja matematyczna

Po tej krótkiej powtórce możesz już wykonać zadanie 3 ze strony 25 w ćwiczeniach do matematyki.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x