Czwartek 14.05

Dzień dobry kochani. Dzisiejszy dzień poświęcimy przyrodzie. Czy byliście kiedyś na łące? Myślę, że tak. Przypomnimy sobie dzisiaj, jakie rośliny i zwierzęta możemy tam spotkać.

Zadanie 1 – edukacja przyrodnicza

Obejrzyjcie film, gdzie Skrzat Borówka oprowadzi Was po łące. Potem posłuchajcie dźwięków łąki.

Zadanie 2 – edukacja przyrodnicza

Czy potraficie wymienić nazwy kilku kwiatów, jakie spotkać można na łące? A zwierząt? Kliknijcie zdjęcie i obejrzyjcie prezentację.

Spróbujcie wykonać ćwiczenie 1 ze strony 46 w ćwiczeniach do matematyki.

Zadanie 3 – edukacja przyrodnicza

Kliknijcie obrazek i spróbujcie ułożyć wiosenne puzzle.

Zadanie 4 – edukacja matematyczna

Otwórzcie podręcznik do matematyki na stronie 50. Przyjrzyjcie się ilustracjom. Odpowiedzcie na pytania. Co zauważacie?

100 to inaczej 10 dziesiątek, czyli 10*10, a więc łatwo to zapiszę: 10 i dopiszę 0

1000 to inaczej 10 setek, czyli 10*100, a więc zapiszę: 10 i dopiszę 00

Spróbujcie wykonać ćwiczenie 1 i 2 na stronie 48 w ćwiczeniach do matematyki.

Zadanie 5 – edukacja plastyczna

Do wykonania tego zadania potrzebne będą: kartka z bloku technicznego, farby plakatowe, widelczyk (najlepiej plastikowy, ale normalny też będzie ok), pędzelek.

Naszą pracę zaczniemy od przygotowania tła naszej pracy. Zamalujcie ją na niebiesko. Śmiało mieszajcie farby. Pamiętajcie, żeby nie robić tego w kubeczku z farbą – farba pozostanie czysta :).

Teraz odkładamy pędzelek – nie będzie on nam już do niczego potrzebny (no może jedynie do wymieszania farb). Będziemy malować za pomocą… widelca. Widelczyk zanurzajcie w farbie. Jeśli będzie to zbyt trudne – możecie posłużyć się pędzelkiem. Rozcierajcie farbę w różnych kierunkach, ale zawsze zaczynajcie od dołu kartki. Znowu mieszajcie farby – żółtą z zieloną, zieloną z niebieską – tak, aby powstały różne kolory zielonego. Na koniec możesz w kilku miejscach dodać delikatne muśnięcia czarną lub brązową farbą.

Za pomocą patyczków do czyszczenia uszu (trzymanych pojedyńczo, ale i w w wiązce po 5-6) i najmniejszego paluszka u ręki stemplujcie kolorowe kwiaty. To jak będzie wyglądała Wasza łąka pozostawiam Waszej wyobraźni.

Do przygotowania na piątek

Jutro na naszej lekcji potrzebna będzie nam tylko matematyka i kilka rzeczy do wykonania pracy technicznej 🙂 – czerwony papier A4 (najlepiej sztywniejszy – jeśli nie macie czerwonego papieru, pomalujcie kartkę bloku technicznego na czerwono), kartka papieru czarnego, biały papier, nożyczki, klej, linijka, miseczka lub inna rzecz do odrysowania kółka – średnica około 10-11 cm.

Zadanie 6 – język angielski

Na rozgrzewkę zagrajcie grę. Spróbujcie zapisać słowa.

Obejrzyjcie krótki filmik.

Powtarzajcie zdania.

A teraz spróbujcie na głos powiedzieć zdania wykorzystując słowa, które znacie.

Zadanie 7 – język angielski

Now, open your books at page 54.

What’s this? – odpowiedzcie na pytanie.

Listen and read. Posłuchajcie i przeczytajcie. (ćwiczenie 1)

http://www.pierwszaklasa.edu.pl/wp-content/uploads/2020/05/05-Ścieżka-5.mp3

Listen and point. Posłuchajcie i pokażcie palcem. (ćwiczenie 2)

http://www.pierwszaklasa.edu.pl/wp-content/uploads/2020/05/06-Ścieżka-6.mp3

Zadanie 8 – język angielski

Wykonajcie ćwiczenie 1 i 2 ze strony 44 w ćwiczeniach do języka angielskiego oraz 1 i w ze strony 45.

Nagranie do ćwiczenia 1

http://www.pierwszaklasa.edu.pl/wp-content/uploads/2020/05/Super-Sparks-2-2.42.mp3

Zadanie 9 – język angielski

Wykonajcie ćwiczenie 1 ze strony 55 w podręczniku do języka angielskiego. Przeczytajcie zdania, odszukajcie obrazek brakującej zabawki, uzupełnijcie zdanie. Zdania zapiszcie w zeszycie.

Zadanie 9 – język angielski

Posłuchajcie rymowanki. Nauczcie się jej czytać. Będę pytać czytania podczas naszego spotkania online w środę 20.05. Jeśli ktoś nie będzie obecny na spotkaniu, proszę o nagranie – wystarczy sam głos – chciałabym Was usłyszeć. 🙂

http://www.pierwszaklasa.edu.pl/wp-content/uploads/2020/05/07-Ścieżka-7-1.mp3

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x