Czwartek 16.04

Dzień dobry Moi Drodzy. Dzisiaj na naszych lekcjach królować będzie przyroda. Przypomnicie sobie, jak wygląda mapa Polski i co oznaczają poszczególne kolory, jakie na niej znajdziemy. Dowiecie się również, czym jest kraina geograficzna i krajobraz.

Zadanie 1 – edukacja przyrodnicza

Zacznijmy od filmu. Obejrzyjcie go, wykonajcie zadania – jeśli uważnie posłuchacie tego, co mówię, znajdziecie ich aż trzy. Gotowi?

Zadanie 2 – edukacja przyrodnicza

Zajrzycie koniecznie na tę stronę i obejrzyjcie interaktywną mapę Polski. Klikajcie w różne obszary, żeby dowiedzieć się, gdzie znajdują się poszczególne krainy geograficzne. Już jutro będziemy uczyć się o jednej z nich – o nizinach i o krajobrazie nizinnym. A czym tak naprawdę jest krajobraz? Obejrzyjcie film.

Zadanie 2 – edukacja przyrodnicza

Obejrzyjcie jak piękna i różnorodna jest nasza Polska.

Zadanie 3 – edukacja przyrodnicza

Włączcie jeszcze raz pierwszy film i zatrzymajcie nagranie na mapie Polski – tej z małymi konturami Polski po prawej stronie. Wykonajcie w dużych zeszytach poniższe zadania:

Zadanie 4 – edukacja polonistyczna

Poproście rodziców lub rodzeństwo i przeczytajcie na głos z podziałem na role wczorajszą czytankę – Jak tata pokazał mi wszechświat. Zdecydujcie, kto będzie tatą, a kto synem.

Zadanie 5 – edukacja polonistyczna

Rozwiążcie ćwiczenie 1, 2 i 3 ze stron 47-48 w ćwiczeniach do polskiego.

Zadanie 6 – edukacja matematyczna

Wykonajcie ćwiczenie 1 ze strony 28 w ćwiczeniach do matematyki. Tylko stronę 28!

Zadanie 7 – język angielski

Dawno nie uczyliśmy się żadnej piosenki, prawda? Posłuchajcie piosenki „Can I have some ice-cream” i nauczcie się jej śpiewać.

https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/level2/songs/unit4/song?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

Czy domyślacie się, co mogą oznaczać słowa Can I have? Jeśli nie, obejrzyjcie film.

Czy już wiecie? Oczywiście! Znajomość tego prostego zdania z pewnością przyda Wam się, jeśli będziecie chcieli poprosić o coś, np. w sklepie lub zamówić obiad w restauracji.

Can I have…? = Poproszę…

Zadanie 8 – język angielski

A teraz napiszcie kolejną zwrotkę piosenki – zróbcie ćwiczenie 1 ze strony 38 w waszych ćwiczeniach.

Zadanie 9 – język angielski

Posłuchajcie rymowanki z ćwiczenia 2 i powiedzcie ją na głos. Zakreślcie litery i-e. Przeczytajcie na głos wyrazy z zakreślonymi literami. Następnie spróbujcie podpisać obrazki. Przeczytajcie na głos również te wyrazy.

http://www.pierwszaklasa.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/Super-Sparks-2-2.40.mp3

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x