Dzień dobry Moi Drodzy. Dzisiaj na naszych lekcjach królować będzie przyroda. Przypomnicie sobie, jak wygląda mapa Polski i co oznaczają poszczególne kolory, jakie na niej znajdziemy. Dowiecie się również, czym jest kraina geograficzna i krajobraz.
Zadanie 1 – edukacja przyrodnicza
Zacznijmy od filmu. Obejrzyjcie go, wykonajcie zadania – jeśli uważnie posłuchacie tego, co mówię, znajdziecie ich aż trzy. Gotowi?
Zadanie 2 – edukacja przyrodnicza
Zajrzycie koniecznie na tę stronę i obejrzyjcie interaktywną mapę Polski. Klikajcie w różne obszary, żeby dowiedzieć się, gdzie znajdują się poszczególne krainy geograficzne. Już jutro będziemy uczyć się o jednej z nich – o nizinach i o krajobrazie nizinnym. A czym tak naprawdę jest krajobraz? Obejrzyjcie film.
Zadanie 2 – edukacja przyrodnicza
Obejrzyjcie jak piękna i różnorodna jest nasza Polska.
Zadanie 3 – edukacja przyrodnicza
Włączcie jeszcze raz pierwszy film i zatrzymajcie nagranie na mapie Polski – tej z małymi konturami Polski po prawej stronie. Wykonajcie w dużych zeszytach poniższe zadania:
Zadanie 4 – edukacja polonistyczna
Poproście rodziców lub rodzeństwo i przeczytajcie na głos z podziałem na role wczorajszą czytankę – Jak tata pokazał mi wszechświat. Zdecydujcie, kto będzie tatą, a kto synem.
Zadanie 5 – edukacja polonistyczna
Rozwiążcie ćwiczenie 1, 2 i 3 ze stron 47-48 w ćwiczeniach do polskiego.
Zadanie 6 – edukacja matematyczna
Wykonajcie ćwiczenie 1 ze strony 28 w ćwiczeniach do matematyki. Tylko stronę 28!
Zadanie 7 – język angielski
Dawno nie uczyliśmy się żadnej piosenki, prawda? Posłuchajcie piosenki „Can I have some ice-cream” i nauczcie się jej śpiewać.
https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/level2/songs/unit4/song?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
Czy domyślacie się, co mogą oznaczać słowa Can I have? Jeśli nie, obejrzyjcie film.
Czy już wiecie? Oczywiście! Znajomość tego prostego zdania z pewnością przyda Wam się, jeśli będziecie chcieli poprosić o coś, np. w sklepie lub zamówić obiad w restauracji.
Can I have…? = Poproszę…
Zadanie 8 – język angielski
A teraz napiszcie kolejną zwrotkę piosenki – zróbcie ćwiczenie 1 ze strony 38 w waszych ćwiczeniach.
Zadanie 9 – język angielski
Posłuchajcie rymowanki z ćwiczenia 2 i powiedzcie ją na głos. Zakreślcie litery i-e. Przeczytajcie na głos wyrazy z zakreślonymi literami. Następnie spróbujcie podpisać obrazki. Przeczytajcie na głos również te wyrazy.
http://www.pierwszaklasa.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/Super-Sparks-2-2.40.mp3