Czwartek 23.04

Moi Drodzy, dziękuję za wczorajsze spotkanie. Widziałam już Wasze pierwsze „ekologiczne” prace. Piękne! A jutro widzimy się znowu.

Zadanie 1 – edukacja matematyczna

Dzisiejszy dzień ogłaszam dniem… mierzenia! Kiedyś próbowaliśmy mierzyć odległości w klasie za pomocą kroków albo sznurka. Ale o wiele łatwiej (i dokładniej) mierzymy za pomocą różnych narzędzi. Czy znacie je wszystkie? Na co dzień posługujecie się linijką. Ale czasami przydaje się również centymetr (inaczej miarka) krawiecka oraz tzw. metrówka miarka budowlana.

Jak mierzymy przedmioty?

Zadanie 2 – edukacja matematyczna

Na początek wykonajcie zadanie 2 ze strony 34 w waszych podręcznikach do matematyki. Zmierzcie szerokość i długość kawałka drewna ze zdjęcia oraz wysokość zamku i długość łopatki. Zapisz pomiary w zeszycie. (Możesz nad ćwiczeniem zapisać temat lekcji – Mierzenie)

Zadanie 3 – edukacja matematyczna

Zmień się na chwilę w prawdziwego mierniczego. Na początku zmierz wysokość stołu w kuchni (lub w pokoju), biurka i krzesła przy biurku. Zapisz pomiary. możesz użyć do tego miarki, którą powinniście mieć w domu. Potem poszukaj w domu jak najwięcej przedmiotów które mają 5 cm, 20 cm, 50 cm, 100 cm. (może to być zarówno wysokość, długość, jak i szerokość).

Zadanie 4 – edukacja matematyczna

Spróbujcie dokonać pomiarów… nóg wszystkich domowników.

Narysujcie rysunek, na którym będą wszyscy. Narysuj osoby od najniższej do najwyższej, pod każdą postacią zapisz swoje pomiary. Poproś Rodziców, aby zmierzyli również Ciebie!

Zadanie 5 – edukacja matematyczna

Zajrzyj do swojego piórnika. Zmierz długość najkrótszej i najdłuższej kredki. Zapisz pomiary w zeszycie. Oblicz, o ile centymetrów jedna kredka jest dłuższa od drugiej.

Zadanie 6 – edukacja polonistyczna

W ramach powtórzenia wykonaj ćwiczenia ze stron 52 i 53 w ćwiczeniach do polskiego. Tak jak ostatnio, wykonaj ćwiczenia samodzielnie, nie dawaj nikomu do sprawdzenia. Zdjęcie wykonanych prac prześlij do mnie.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x