Dzień dobry Moi Drodzy. Mam nadzieję, że jesteście wyspani i macie dużo energii do pracy. Dzisiaj poćwiczycie przede wszystkim czytanie ze zrozumieniem, troszkę też popiszecie. Ćwiczeń nie będzie dużo, ale są one dosyć rozbudowane, proszę, zróbcie je samodzielnie. Ale jutro czekają na Was prawie same przyjemności. 🙂
Zadanie 1 – edukacja polonistyczna
Kliknijcie na obrazek. Przeczytajcie uważnie tekst o Bolku i Lolku i odpowiedzcie na wszystkie pytania. Zróbcie to samodzielnie. Przypomnę Wam tylko, że rzeczowniki to te wyrazy które są nazwami rzeczy, ludzi, roślin czy zwierząt (na przykład: krowa, dziewczynki, Ania, drzewo, trzepak), czasowniki to wyrazy, które mówią o tym, że ktoś coś robi lub coś się dzieje (na przykład jadę, biegła, uczę się, ugotuje, kopać), przymiotniki natomiast opisują cechy kogoś lub czegoś (na przykład: piękna, zielone, straszne, mały, słoneczny).
Nie zapomnijcie na końcu kliknąć przycisku Prześlij.
Zadanie 2 – edukacja polonistyczna
Otwórzcie ćwiczenia do polskiego na stronach 18 i 19. Przyjrzyjcie się obrazkom w ćwiczeniu 1. Opowiedzcie komuś, co się wydarzyło, najdokładniej jak potraficie. Używajcie słów: potem, następnie, później. Nadajcie obrazkom tytuły.
Wykonajcie ćwiczenie 2. Przeczytajcie wypowiedzi w kolorowych dymkach z zadania 2. Kto mógł je wypowiedzieć?
Przeczytajcie relację kierowcy, a następnie posłuchajcie nagrania Historia z pieskiem), uzupełnijcie zdania.
Czym różni się ta historia od historii kierowcy?
Zadanie 3 – edukacja polonistyczna
Przepiszcie historię kierowcy do zeszytu. Zróbcie to szybko i sprawnie, ale równocześnie najstaranniej potraficie. Następnie zastanówcie się, jak Faustynka mogła opowiedzieć tę historię w klasie. Zapiszcie w zeszycie jej słowa.
Zadanie 4 – edukacja matematyczna
Poćwiczcie liczenie. Rozwiążcie ćwiczenia 1, 2 i 4 w ćwiczeniach Liczę na stronach 64-65. Ćwiczenie 3 możecie rozwiązać dodatkowo :).
Przygotujcie na jutro:
rolkę po papierze toaletowym (poproście rodziców, aby zamontowali Wam drucik lub rozgięty spinacz tak jak na zdjęciu, może to być również drucik kreatywny) bibułę, papier kolorowy, klej, nożyczki, słomkę do napojów, kawałek sznurka, guzik, spinacz biurowy
Lektura
Przypominam, że czytamy lekturę Karolcia M. Krüger. 🙂