Dzień dobry Moi drodzy! Dzisiaj ostatni dzień naszej nauki w tym tygodniu. Wiem, jak zawsze bardzo cieszycie się z nadchodzącego weekendu, więc dzisiaj szybciutko zabieramy się do pracy, a potem czekają Was już tylko same przyjemności :). Jeszcze nie dostałam od Was wszystkich prac, ale widzę, że sporym dla Was problemem było stworzenie mapy myśli (chociaż są również wśród Was tacy, którzy poradzili sobie z zadaniem znakomicie!). Dzisiaj spróbuję Wam więc jeszcze raz wytłumaczyć, jak taką mapę myśli wykonać. Nie jest to nic trudnego, a co więcej, taka mapa ułatwia uczenie się, serio!
Zadanie 1 – edukacja przyrodnicza
Ale jeszcze zanim zabierzemy się za wykonanie mapy myśli, obejrzyjcie ilustracje i zdjęcia na stronach 26 i 27 w waszych podręcznikach do matematyki. Co widzicie na ilustracji? Na podstawie ilustracji opowiedzcie swoim rodzicom lub rodzeństwu, czym może charakteryzować się krajobraz nizinny. Możecie również nagrać filmik i wysłać go do mnie. Pamiętacie z wczorajszego filmu, czym jest krajobraz?
A teraz obejrzyjcie zdjęcia krajobrazów nizinnych na kolejnych stronach – 28 i 29. Spróbujcie dopasować opisy do zdjęć. Nie musicie nic zapisywać :).
Zadanie 2 – edukacja przyrodnicza
Przyjrzyjcie się również zdjęciom kilku zwierząt charakterystycznych dla terenów nizinnych.
Wybierzcie jednego zwierzaka i opiszcie krótko (w 3-4 zdaniach) jego wygląd w zeszycie. Zacznijcie od informacji, co to jest za zwierzę. 🙂
Zadanie 3 – edukacja przyrodnicza
Wykonajcie ćwiczenie 1 ze strony 26 w ćwiczeniach do matematyki.
Zadanie 4 – zajęcia komputerowe
Wyszukajcie w Internecie zdjęcie dziewięćsiłu. Zapiszcie je i prześlijcie do mnie. Mam nadzieję, że pamiętacie, jak to zrobić :).
Zadanie 5 – edukacja przyrodnicza
Obejrzyjcie film.
Spróbujcie wykonać własną mapę myśli na temat nizin. Oczywiście nie będzie ona tak rozbudowana. Wykorzystajcie informacje z ćwiczeń i podręcznika. Zamiast pisać, możecie rysować. Ważne, żeby mapa myśli ułatwiła Wam zapamiętanie informacji.
Zadanie 6 – edukacja matematyczna
Wczoraj wykonaliście pierwszą część ćwiczenia na dzielenie. Zanim wykonacie drugą jego część, obejrzyjcie film.
A teraz zapiszcie działania (ćwiczenie 1 strona 29), które będą pokazywać, jak zostały podzielone elementy na rysunku. Sprawdź wyniki za pomocą odpowiednich działań.
Zadanie 7 – edukacja polonistyczna
Przeczytaj na głos tekst „Kopciuszka” ze strony 26 i 27 w podręczniku do polskiego. Czytaj tekst zmieniając głos, w zależności od tego, kto wypowiada daną kwestię. Zwracajcie uwagę na zdania oznajmujące, rozkazujące i pytające.
Wypiszcie w zeszycie wszystkich bohaterów baśni. Obok zapiszcie jak najwięcej cech danej postaci, np.:
Kopciuszek – uczynny, dobry, pracowity, skromny, posłuszny, łagodny
Zadanie 7 – edukacja polonistyczna
Wykonajcie wszystkie ćwiczenia ze stron 48-49 w ćwiczeniach do polskiego.
Zadanie 8 – zadanie dodatkowe
Jeśli macie ochotę, przygotujcie przedstawienie kukiełkowe. Wykonajcie wszystkie potrzebne postaci, zaprezentujcie baśń, nagrajcie filmik. Już nie mogę się doczekać efektów!