Poniedziałek 11.05

Dzień dobry Moi drodzy! Zaczynamy kolejny tydzień naszej nauki. Dzisiaj poćwiczycie mnożenie i dzielenie, zagracie w kolejną matematyczną grę, rozwiążecie działania na czas i sprawdzicie swoje wiadomości.

Zadanie 1 – edukacja polonistyczna

Na początek otwórzcie podręczniki do polskiego na stronie 39 i przeczytajcie na głos wiersz „Czterolistna koniczyna”. Odpowiedzcie na pytania: Co robiła koniczynka? Co miała na myśli mówiąc: Czemu spotkał mnie ten pech? Jak sądzicie, czy bycie innym powinno być powodem do smutku czy do radości? Podajcie kilka przykładów. Odpowiedzcie o tym swoim rodzicom lub rodzeństwu.

Czego symbolem jest koniczyna? jak sądzicie, czy łatwo jest znaleźć czterolistną koniczynę na łące?

W ramach ciekawostki powiem Wam, że już samo znalezienie jej pośród kwiatów, chwastów i traw jest dobrym znakiem. Szacuje się, że na 10 tysięcy zwykłych okazów koniczyny białej, która składa się z trzech listków, przypada jedna czterolistna. Według Księgi Rekordów Guinnessa, prawdziwym rekordzistą był znalazca koniczyny z aż… 56 listkami. Dlaczego dochodzi do takich mutacji, nadal jest zagadką.

Zadanie 2 – edukacja polonistyczna

Narysujcie w zeszycie czterolistną koniczyną i na każdym listku wypiszcie po jednym przymiotniku, który mógłby ją opisać.

Zadanie 3 – edukacja polonistyczna

Odnajdźcie w tekście wierszyka wyrazy rymujące się. Przeczytajcie je na głos. Następnie wykonajcie ćwiczenie 1 ze strony 74 w ćwiczeniach do polskiego, a potem 3 ze strony 77.

Zadanie 4 – edukacja polonistyczna

Kliknijcie na obrazek i spróbujcie odgadnąć wyrazy, które ukryły się pod znakami zapytania.

Łatwe? To teraz wykonajcie ćwiczenie 1 i 2 ze strony 76 w ćwiczeniach do polskiego.

Zadanie 4 – edukacja matematyczna

Przygotujcie zeszyt do matematyki. Przepiszcie działania. Przygotujcie zieloną kredkę lub długopis – tym kolorem będziecie wpisywać wyniki. Włączcie minutnik lub stoper. Spróbujcie rozwiązać jak najwięcej działań w ciągu 3 minut. Po tym czasie zmieńcie kolor kredki lub długopisu na czerwony. Rozwiążcie resztę działań.

Zadanie 6 – edukacja matematyczna

Wykonajcie ćwiczenie 1, 2 ze strony 43 w ćwiczeniach do matematyki.

Zadanie 7 – edukacja matematyczna

Na koniec zagrajcie w grę – to już trochę trudniejsze, ponieważ znajdą się tutaj przykłady z mnożeniem w zakresie powyżej 50, ale spróbujcie, dacie radę. Kliknijcie na obrazek:

To takie trochę matematyczne kodowanie. Waszym zadaniem jest kliknięcie odpowiedniej kratki – wynik musi się zgadzać z liczbą na kolorowej kulce w prawym dolnym rogu. Ta druga mała liczba informuje Was ile kratek musicie kliknąć.

Zróbmy ten przykład razem. Moim zadaniem jest odszukanie kratek z wynikiem 12. Jakie liczby pomnożone przez siebie dadzą mi ten wynik? Na przykład 6 i 2. Odszukuję więc kolumnę z liczbą 6 i rząd z liczbą 2 – klikam pole, gdzie kolumna krzyżuje się z wierszem. Kolejne działanie 2 i 6. Odszukuję kolumnę z liczbą 2 i rząd z liczbą 6 i znowu klikam odpowiednie pole. Tak samo postępuję z dwoma kolejnymi działaniami: 4 i 3 oraz 3 i 4. Spróbujcie sami.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x