Dzień dobry Moi Drodzy. Czy odpoczęliście w weekend? Mam nadzieję, że tak. Na pewno macie dużo energii i dzisiejsze powtórki pójdą Wam wyśmienicie! Dzisiaj powtórzycie znaki rzymskie, będziecie rozwijać zdania i dowiecie się, jak należy zachowywać podczas powodzi.
Zadanie 1 – edukacja przyrodnicza
Na początek spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Czy kiedykolwiek słyszeliście o powodzi? Czy spotkaliście się z takim zjawiskiem?
Czy wiecie, skąd się bierze powódź? Jak myślicie, czy powódź jest niebezpieczna i dlaczego? Dzisiaj na lekcji spróbujemy wskazać najważniejsze przyczyny powstawania powodzi.
opadowe- silne opady deszczu
roztopowe – gwałtowne topnienie śniegu
zimowe – nasilenie niektórych zjawisk lodowych
sztormowe – silne wiatry, sztormy występujące na zalewach i wybrzeżach
Zadanie 2 – edukacja przyrodnicza
Obejrzyjcie stary dokumentalny film o największej w Polsce powodzi, jaka miała miejsce w 1997 roku.
Zadanie 3 – edukacja polonistyczno-przyrodnicza
Obejrzyjcie obrazki na stronie 64 w podręczniku do matematyki – skorzystajcie z wersji online. Powiedzcie, na czym polega bezpieczne zachowania podczas powodzi.
Posłuchajcie wywiadu ze strażakiem, który przeprowadzili Julka i Bartek. Opowiedzcie, co robią w trakcie powodzi strażacy i w jaki sposób pomagają powodzianom.
Kliknijcie na płytę na liście nagrań poszukajcie nagrań klasy odszukacie nagrania 17 (wywiad po powodzi ze strażakiem).
Zadanie 3 – edukacja plastyczno-społeczna
Narysujcie na kartce przedmioty, które mogą się przydać ludziom w czasie powodzi. Na naszej lekcji spróbujecie wyjaśnić, dlaczego wybraliście te przedmioty.
Zadanie 4 – edukacja przyrodnicza
Czy możliwa jest susza i powódź naraz? Jak sądzicie? Obejrzyjcie krótki filmik.
Zadanie 5 – edukacja społeczna
Obejrzyjcie ilustracje na stronie 65 z podręcznika do matematyki. Przeczytajcie informacje na temat wzywania pomocy. Poćwiczcie sygnalizowanie pomocy. Popatrzcie jeszcze raz na zdjęcia na stronie 64. Które z przedstawionych osób powinny natychmiast poprosić o pomoc?
Przeczytajcie wskazówki strażaka, jak należy zachowywać się podczas powodzi będąc wewnątrz i na zewnątrz budynku (strona 64 ćwiczenia do matematyki).
Zadanie 6 – edukacja matematyczna
Powtórzcie znaki rzymskie. Zapiszcie w zeszycie wszystkie cyfry arabskie jedna pod drugą w porządku rosnącym, a obok nich zapiszcie odpowiednią cyfrę rzymską.
Zadanie 7 – edukacja matematyczna
Zastąpcie cyfry rzymskie nazwami odpowiednich miesięcy:
III, V, XII, I, VI
Rozwiążcie ćwiczenie 1 i 2 ze strony 65 w ćwiczeniach do matematyki.
Zadanie 8 – edukacja matematyczna
Rozwiążcie zadania z podręcznika do matematyki.
Zadanie 9 – edukacja matematyczna
Rozwiążcie zadania ze strony 67 w ćwiczeniach do matematyki.
Zadanie 10 – edukacja polonistyczna
Dzisiaj na lekcji będziemy rozwijać zdania. Poćwiczcie tę umiejętność – wykonajcie ćwiczenia ze strony 44 w ćwiczeniach do polskiego.