Dzień dobry Moi Drodzy! I jak, nabraliście się? Przeczytajcie, jak o pierwszym kwietnia pisał Jan Brzechwa.
Wiecie, co było pierwszego kwietnia?
Kokoszce wyrósł wielbłądzi garb,
W niebie fruwała krowa stuletnia,
A na topoli świergotał karp.
Żyrafa miała króciutką szyję,
Lwią grzywą groźnie potrząsał paw,
Wilk do jagnięcia wołał: „Niech żyje!”,
A zając przebył ocean wpław.
Tygrys przed myszą uciekał z trwogi,
Wieloryb słonia ciągnął za czub,
Kotu wyrosły jelenie rogi,
A baranowi — bociani dziób.
Niedźwiedź miał ptasie skrzydła po bokach,
Krokodyl stłukł się i krzyknął: „Brzdęk!” „Prima aprilis!” – wołała foka,
A hipopotam ze śmiechu pękł
Nauczcie się wierszyka na pamięć. Macie na to tydzień czasu. Jeśli będziecie mieli ochotę, nagrajcie filmik. Jeśli nie, pochwalicie się swoją recytacją po powrocie do szkoły.
Zadanie 1 – edukacja przyrodnicza
Potraficie już wymienić elementy potrzebne roślinie do życia i prowadzicie swoje hodowle roślin. Jak podobał Wam się filmik z fasolką? Przyroda jest fascynująca, prawda? A teraz obejrzyjcie prezentację.
Zadanie 2 – edukacja przyrodnicza
Wiecie już, jak poprawnie założyć hodowlę roślin. Z łatwością wykonacie więc ćwiczenie 1 ze strony 22 w ćwiczeniach do matematyki.
Zadanie 3 – edukacja matematyczna
Czas na odrobinę ortografii. Otwórzcie książkę „O zajączku Filipie, który ze strachu dokonał wielkich czynów” na stronie… No właśnie! Dowiecie się, na której stronie, jeśli rozwiążecie działanie.

Zadanie 4 – edukacja polonistyczna
Udało się? Wszyscy powinniście mieć teraz otwartą książkę na rozdziale… Tajemnicza biała plama. I już tłumaczę, na czym polega zadanie.
Najpierw uruchomimy maszynę losującą, która podzieli Was na 2 grupy – różową i żółtą.
Wejdźcie na stronę menti.com. Grupa różowa wpisuje kod 16537, a żółta 477194. Kliknijcie przycisk Submit. Wykonajcie zadanie. Grupa różowa wyszukuje w tekście „Zajączka” wyrazy z ó i u (po pięć z każdą trudnością ortograficzną ) i wpisuje je w przygotowane pola, grupa żółta wyrazy z rz i ż, również po 5.
Zadanie 5 – edukacja matematyczna
Dzisiaj zadanie na czas – te, które tak bardzo lubicie. Posłuchajcie zadań, rozwiążcie je. Macie na to 5 minut! Potem przepiszcie zadania starannie do zeszytu. Pamiętajcie o pytaniu i odpowiedzi.
Zadanie 6 – edukacja muzyczna i plastyczna
Czy muzykę może mieć kolor? Jak sądzicie? Jakie kolory może mieć muzyka? Od czego zależy kolor muzyki? Odpowiedzcie na pytania, ale ich nie zapisujcie. 🙂 Przygotujcie pastele i kilka kartek papieru. Jeśli macie duży arkusz papieru – do naszego ćwiczenia nada się fantastycznie! Wsłuchajcie się w muzykę. Rysujcie kolorowe plamy, kolorowe kreski i zawijasy. Nie rysujcie konkretnych rzeczy. Wybierzcie ten kolor kredek, który kojarzy Wam się z wysłuchaną muzyką. Pochwalcie się swoimi obrazkami!
Zadanie 7 – język angielski
Potraficie odpowiedzieć już na pytanie: Do yo like…? W celu utrwalenia wiadomości obejrzyjcie pierwsze 3 minuty filmu. 🙂
A teraz wykonajcie ćwiczenie 1 i 2 ze strony 37.
Powodzenia!