Środa 08.04

Dzień dobry Moi Drodzy! Jeśli bylibyśmy dzisiaj w szkole, spotkalibyśmy się właśnie przy naszym klasowym wielkanocnym stole i rozmawialibyśmy o tradycjach świątecznych w naszych domach. Wszystkie dzisiejsze zadania związane są więc z Wielkanocą. Za chwilę przypomnicie sobie, co wkładamy do świątecznego koszyczka i co symbolizują poszczególne pokarmy. Dowiecie się, czym różni się kraszanka od pisanki. Nauczycie się, jak po angielsku nazwać kurczaczka i zajączka. Gotowi? Zadania możecie robić przez cały tydzień, dlatego jest ich troszkę więcej :).

Zadanie 1 – edukacja polonistyczno-społeczna

Dzisiejszą lekcję rozpocznijcie od szybkiego wielkanocnego quizu.

Zadanie 2 – edukacja społeczna

Czy na wszystkie pytania udzieliliście poprawnej odpowiedzi? Jeśli zdarzył się jakiś błąd, nie przejmujcie się. Zajrzyjcie do naszego sosnowieckiego Zamku Sieleckiego i obejrzyjcie wystawę dotyczącą tradycji wielkanocnych.

Zadanie 3 – edukacja społeczna

Powiedzcie na głos, pełnym zdaniem, co wkładacie do Waszych wielkanocnych koszyczków. Czy wiesz co symbolizują poszczególne produkty?

Zadanie 4 – edukacja plastyczna

Ulepcie z plasteliny… koszyczek wielkanocny 🙂

Zadanie 5 – edukacja polonistyczna

Na podstawie filmu i własnych doświadczeń napiszcie krótką notatkę na temat Wielkanocy. Mogą pomóc Ci pytania: Co to za święto? Kiedy je obchodzimy? Z kim je spędzamy? Jakie tradycyjne potrawy spożywamy? Co robimy ze święconką? W jakie tradycyjne zabawy możemy się bawić?

Zadanie 6 – edukacja przyrodnicza

Jeśli macie ochotę poeksperymentować zajrzyjcie na stronę mamawdomu i wykonajcie wybrany eksperyment z użyciem… jajek. Wymyślcie i zapiszcie w zeszytach tytuł eksperymentu, wypiszcie potrzebne do wykonania eksperymentu materiały, opiszcie w punktach czynności – krok po kroku co robicie (możecie to również narysować) i na końcu napiszcie wnioski – Co się stało? Dlaczego?

Zadanie 7 – edukacja plastyczna i matematyczna – zadanie dla chętnych

A teraz… wyturlajcie sobie zająca! Przyda się Wam kartka papieru i kostka do gry (jeśli nie macie kostki w domu, możecie użyć kostki wirtualnej. Pamiętacie? Otwieracie przeglądarkę internetową, w pasku adresu lub w przeglądarce google wpisujecie hasło: wirtualna kostka i klikacie enter). Kliknijcie obrazek poniżej. Rzucajcie kostką i rysujcie kolejno poszczególne części zająca, zaczynając od głowy. Jeden rzut kostką, jedna narysowana część zająca. Jak widzicie, kształt poszczególnych części ciała zależy od liczby oczek na kostce. Aby narysować całego zajączka musicie rzucić kostką aż pięć razy.

Zadanie 8 – język angielski

Czy wiesz jak nazwiemy po angielsku wielkanocnego zajączka lub kurczaczka? Na początek obejrzyj przygotowane fiszki w aplikacji quizlet. Powtarzaj głośno każde słowo. Poćwicz słownictwo w trybie ucz się i pisanie.

Czy jakieś słowo wydało Ci się nieznajome? Przypuszczam, że hot cross bun i Easter egg hunt. Pierwsze to tradycyjne angielskie drożdżowe bułeczki wielkanocne wypiekane w Wielki Piątek. Lekko słodkie, z dużą ilością rodzynek i skórki pomarańczowej, pachnące przyprawami korzennymi. Poznasz je po krzyżyku – to cecha charakterystyczna tych bułeczek. Bułeczki są tak popularne, że doczekały się nawet swojego hitu ;). Zaśpiewajcie piosenkę o tych pysznych bułeczkach!

Pozostało nam jeszcze jedno słowo do wyjaśnienia: Easter egg hunt. To nic innego jak znane Wam z filmów polowanie na wielkanocne jajka! Tradycyjna zabawa wielkanocna Easter Egg Hunt polega na tym, że dzieci szukają jajek ukrytych w ogrodzie, głównie w trawie, wygrywa to dziecko, które odnajdzie ich najwięcej.

Zadanie 9 – język angielski

W celu utrwalenia słownictwa zagrajcie w memory.

Zadanie 10 – język angielski

Przygotujcie swoje własne fiszki. Na jednej stronie napiszcie angielskie słowa, na drugiej narysujcie obrazki. Nie musicie tego zadania wykonywać dzisiaj. Na wykonanie zadań z angielskiego macie cały tydzień. 🙂

Zadanie 11 – język angielski

Jeśli chcecie się trochę pośmiać i poruszać, zatańczcie z zajączkiem! Możecie przygotować sobie nawet uszy, takie jakie ma pan Szymon 😉 i tańczymy. Przypominam: in do środka, out na zewnątrz!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x