Środa 13.05

Dzień dobry wszystkim. Dziś środa, tak więc za chwilę spotykamy się na naszej lekcji online. Dzisiejszy dzień będzie dniem matematyki. Będziecie między innymi liczyć do… 1000! Fajnie, prawda?

Zadanie 1 – edukacja społeczna

Zastanówcie się, w jaki sposób ludzie mogą przekazywać sobie nawzajem informacje? Za pomocą czego mogą się komunikować? Stwórzcie mini mapę myśli. Na środku możecie również napisać słowo MEDIA, które oznaczać będzie nic innego, jak środki komunikacji.

Jeśli jeszcze nie do końca wiecie, co możecie tutaj wpisać, zajrzyjcie na do podręcznika do polskiego – strona 40. Przeczytajcie uważnie zagadki i rozwiążcie je. Możecie również pobawić się z rodzicami lub rodzeństwem w kalambury, tak jak robiliśmy to na dzisiejszej lekcji.

Zadanie 2 – edukacja polonistyczno-społeczna

Otwórzcie 4 część ćwiczeń do polskiego na stronie 4 i rozwiążcie rebusy z ćwiczenia 1. Potem wymyślcie i narysujcie swój rebus do dowolnej zagadki z podręcznika.

Zadanie 3 – edukacja polonistyczno-społeczna

Zastanówcie się, z jakich urządzeń możecie skorzystać, kiedy szukacie informacji na dany temat? Zapiszcie ich nazwy w ćwiczeniu 3 na stronie 5 w ćwiczeniach do polskiego.

Zadanie 4 – edukacja polonistyczna

Zwróćcie uwagę na pisownię wyrazów: włączyć, wyłączyć, przełączyć.

Wykonaj ćwiczenie 4 ze strony 5.

Zadanie 5 – edukacja matematyczna

Zaczniemy od ćwiczenia na rozgrzewkę. Przygotujcie 3 kostki do gry. Jeśli ich nie macie, skorzystajcie z wirtualnej kostki. Rzućcie kostkami. Ułóżcie je jedna obok drugiej. Najpierw pomnóżcie przez siebie liczby z 2 pierwszych kostek, a potem do wyniku dodajcie liczbę z 3 kostki. Zapiszcie działanie.

Popatrzcie na przykład. Rzuciłam kostkami i wylosowałam 3 liczby.

Jak będzie wyglądało moje działanie?

Wykonajcie 5 takich działań.

Jeśli nie macie kostek, możecie skorzystać z wirtualnej kostki. Pamiętacie? W wyszukiwarce google wpiszcie: rzut kostką i kliknijcie enter. Kliknijcie 2 razy w sześcienną kostkę, bo musicie mieć ich trzy :), naciśnijcie Roll. Pomnóżcie liczby z 2 górnych kostek i dodajcie trzecią liczbę. Nie patrzcie na wynik w prawym dolnym rogu – to wynik dodawania!

Zadanie 6 – edukacja matematyczna

Policzcie na głos dziesiątkami do 100.

10, 20…

A teraz setkami do 1000.

100, 200…

Wykonajcie w zeszycie do matematyki ćwiczenie 1 ze strony 49 w podręczniku do matematyki.

Potem przyjrzyjcie się krecim norom. Spróbujcie obliczyć, ile metrów korytarza muszą jeszcze wykopać – odejmujemy od 1000. Najpierw setki, potem dziesiątki. Korzystajcie z liczydła lub liczmanów.

Jak się do tego zabrać? Przypomnijmy sobie:

1000 to inaczej 10 setek (10*100) lub 100 dziesiątek (100*10) lub 1000 jedności (1000*1)

Odejmując liczby zwróćcie uwagę na rząd liczb – będzie Wam łatwiej. Bo do 10 liczyć potraficie! Ile metrów musi wykopać pierwszy kret? Zapiszę sobie działanie w taki sposób, aby łatwo było mi to policzyć :). Pamiętajcie – odejmujemy setki od setek, dziesiątki od dziesiątek, jedności od jedności. Zobaczcie, jak krok po kroku odejmowałam liczby.

Mogłabym również dodać wszystkie kawałki wykopane przez kreta, a potem odjąć wynik do 1000.

Oczywiście nie musicie rozpisywać tak szczegółowo działań – spróbujcie policzyć tak, jak Wam jest najłatwiej. Czy coś zauważacie? Wszystkie działania to nic innego jak dodawanie i odejmowanie do 100, które świetnie znacie, ale z jednym dodatkowym zerem na końcu.

Zadanie 7 – edukacja matematyczna

Wykonajcie ćwiczenia ze strony 47 w ćwiczeniach do matematyki.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x