Zadanie 1 – edukacja przyrodnicza
Kochani, bardzo dziękuję Wam za Wasze wszystkie fantastyczne prace i za to, że tak chętnie wykonaliście wszystkie zadania z ubiegłego tygodnia. Mam nadzieję, że bardzo nie marudziliście podczas ich wykonywania? 😉 Jak podobał Wam się film o bocianach? Mam nadzieję, że równie bardzo jak mnie. A po przygotowanych przez Was pytaniach mogę się tylko domyślać, że film obejrzeliście bardzo dokładnie. Niektórzy z Was nie mogli się doczekać quizu, tak więc proszę bardzo oto i on! To Wasze pierwsze zadanie na dziś. Odpowiedzcie na 20 pytań. Powodzenia!
Zadanie 2
A teraz pora na odrobinę nauki. Tak, tak, musimy się trochę pouczyć, aby po powrocie do szkoły nie zapomnieć, jak się czyta, pisze i liczy. Przygotujcie zeszyty – w linię i w kratkę – mogą to być zeszyty, których używacie w szkole. Duży do polskiego, mały do matematyki. Przydadzą się również podręczniki i piórnik.
Zadanie 3 – edukacja polonistyczna
W tym tygodniu planowaliśmy, że zaczniemy rozmawiać o naszej lekturze. I nic nie zmieniamy. Czy pamiętacie tytuł książki? Przypomnijcie mi go proszę. Tak, to książka O zajączku Filipie, który ze strachu dokonał wielkich czynów. Na początek przyjrzyjcie się okładce. Co znajduje się na okładce? Czy podoba Wam się okładka? Co podoba Wam się w niej najbardziej?
Zadanie 4
Teraz uzupełnimy metryczkę książki. Przypominam, że metryczka to taki zbiór przydatnych informacji na temat książki. My w szkole zapisujemy w niej zazwyczaj: imię i nazwisko autora, tytuł książki, imię i nazwisko ilustratora, imię i nazwisko tłumacza (jeśli książka napisana jest w obcym języku), rok i miejsce wydania, wydawnictwo, imiona głównych bohaterów, miejsce i czas wydarzeń.
Weź do ręki książkę i przyjrzyj się pierwszym jej stronom. Tutaj znajdziesz wszystkie niezbędne informacje.
Otwórz zeszyt i zapisz temat. Nie zapomnij o wpisaniu daty. Uzupełnij metryczkę niezbędnymi informacjami. Przepisz ją do zeszytu. Na końcu narysuj sygnalizator i pokoloruj odpowiednie światło. Zielone – jeśli książka Ci się podobała, czerwone – jeśli nie, żółte – jeśli Twoim zdaniem książka była „taka sobie” ;).
Zadanie 5
Zastanów się, który rozdział książki podobał Ci się najbardziej i wykonaj do niego ilustrację. Ilustrację wykonaj w zeszycie.
Zadanie 6
A teraz czas na przerwę (Jeśli nie zrobiłeś jej wcześniej). Wstań, zrób 5 głębokich wdechów i wydechów. Pamiętaj – wdech nosem, wydech ustami. Zrób 10 pajacyków, 10 przysiadów, 10 skłonów do prawej nogi i 10 do lewej. Super! Napij się wody i zabieramy się za kolejne zadanie.
Zadanie 7 – język angielski
Posłuchajcie piosenki.
Jakie pytanie się tutaj pojawia? Powtórzcie kilka razy.
Do you like (bananas)? – Czy lubisz (banany)?
Na takie pytanie możemy odpowiedzieć krótko: Yes. albo No. Możemy również odpowiedzieć tak jak w piosence: Yes, I do. No, I don’t. Którą wersję wybierzesz?
A teraz otwórzcie podręczniki do języka angielskiego na stronie 44 i wykonajcie ćwiczenie 1.
Przerysujcie tabelkę do zeszytu i przeprowadźcie mini wywiad ze swoimi rodzicami lub rodzeństwem. Zadajcie im pytania, czy lubią jeść wszystkie narysowane rzeczy, oczywiście w języku angielskimi, zaznaczcie pętlą odpowiednią odpowiedź.
Pamiętacie pracę domową, jaką zadałam Wam jeszcze dwa tygodnie temu? Mieliście nauczyć się czytać krótkiej rymowanki z ćwiczenia 3 ze strony 43. Jeśli macie ochotę nadal poczytać i się pochwalić, nagrajcie filmik lub sam głos i wyślijcie na adres mailowy: zadaniaklasa2@gmail.com
zadanie 3
zadanie 4
zadanie 4cd, zad. 5
zadanie 7