Dzień dobry Moi Drodzy. Już za chwilę spotykamy się na naszej lekcji online (a może już się spotkaliśmy 😉 – wszystko zależy od tego, kiedy czytacie ten wpis). Dzisiaj ćwiczyć będziemy ortografię. Przypomnimy sobie znane zasady pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Poćwiczymy również liczenie – wracamy znowu do mnożenia i dzielenia. To jak, gotowi?
Zadanie 1 – edukacja polonistyczna
Do wykonania tego ćwiczenia podczas naszego spotkania użyjemy przygotowanych przez Was lizaków ortograficznych. Jeśli jednak ćwiczycie w domu, włączcie filmik, czytajcie uważnie wyrazy, odszukajcie lizak z brakującą literą w wyrazie, podnieście go do góry, sprawdźcie, czy dobrze rozwiązaliście zadanie.
Zadanie 2 – edukacja matematyczna
Potraficie już mnożyć i dzielić. Dzisiaj na początek dowiecie się, jak nazywamy liczby w mnożeniu i dzieleniu. Jeśli zapamiętacie te nazwy, będzie super. Zapiszcie notatkę w zeszycie.
Jak widzicie, liczby w mnożeniu i dzieleniu mają swoje nazwy, tak samo jak w dodawaniu i odejmowaniu. I tak jak suma liczb to wynik dodawania, różnica odejmowania, to iloczyn to wynik mnożenia, a iloraz dzielenia.
Zadanie 3 – edukacja matematyczna
Otwórzcie podręczniki do matematyki na stronie 42. Przyjrzyjcie się ilustracji w ćwiczeniu 1. Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie – jak porządkowała swoje zdjęcia Lena, a jak Tymek? Na pewno zauważyliście, że Lena i Tymek mieli taką samą liczbę książek. Uporządkowali je jednak w inny sposób – Lena ma 3 pudełka, w każdym po 5 książek, a Tymek 5 pudełek w każdym po 3 książki. Jak moglibyśmy zapisać działanie?
Co zauważacie?
Zapiszcie notatkę w zeszycie.
Zadanie 4 – edukacja matematyczna
Spróbujcie zapisać działania do rysunków z ćwiczenia 3 w podręczniku. Czy będzie tylko jeden poprawny zapis?
Zadanie 5 – edukacja matematyczna
Wiecie już, jak nazywają się liczby w mnożeniu i dzieleniu. Z poprzednich lekcji wiecie też, że dzielenie możemy sprawdzić za pomocą mnożenia. Dlaczego? Obejrzyjcie filmik.
Teraz już wiecie, że mnożenie i dzielenie to działania odwrotne. Bardzo łatwo zauważyć to na grafie. Strzałki na grafie pokazują nam kierunek działania.
Zadanie 6 – edukacja matematyczna
Rozwiążcie zadanie 1, 2 i 3 ze strony 41 w ćwiczeniach do matematyki.
Zadanie 7 – język angielski
Open your books at page 52 and look at the story. 🙂
Udało się? To najpierw przyjrzyjcie się obrazkom i powiedzcie, gdzie znajdują się nasi bohaterowie. Możecie również obejrzeć ją klikając na link. Co może oznaczać tytuł historyjki?
The toy shop – sklep z zabawkami
Powiedzcie na głos nazwy wszystkich zabawek, jakie możecie kupić w tym sklepie. Oczywiście po angielsku. Jakie jeszcze inne słowa znajdują się w historyjcie?
Jak wymówić te słowa?
Zadanie 8 – język angielski
Znacie już słówka związane z hobby i zainteresowaniami. Pamiętacie, jak mówimy, jeśli coś lubimy? Jeśli nie, to obejrzyjcie film.
I like…/I don’t like…
Otwórzcie podręczniki na stronie 53. Posłuchajcie nagrania. zapiszcie w zeszycie usłyszane nazwy przedmiotów. Narysujcie przy nich uśmiechniętą lub smutną buźkę w zależności od tego, czy dziewczynka lubi czy nie lubi danej rzeczy.
A teraz spróbujcie wykonać ćwiczenie 1 ze strony 42 w ćwiczeniach do angielskiego. Posłuchajcie nagrania. Usłyszycie dziewczynkę wybierającą zabawkę w sklepie. Które zabawki lubi, a które nie? Uzupełnijcie tabelkę, a następnie uzupełnijcie luki w zdaniach.
A teraz odpowiedzcie na głos na pytanie:
What does she like?
Zacznijcie od słów: She likes…
I*]