Dzień dobry Moi Drodzy. Nie wiem czy wiecie, ale do końca roku szkolnego pozostało tylko… 9 lekcji! Wiem, że już nie możecie doczekać się wakacji. Ale jeszcze kilka dni popracujemy. Wiem, że dacie radę. Potraficie już uważnie słuchać. Płynnie i poprawnie czytacie. Rozwiązujecie zadania tekstowe dotyczące ważenia. Coraz lepiej liczycie w pamięci. Super!
Zadanie 1 – edukacja polonistyczna
Wczoraj czytaliśmy czytankę Braciszek. Na początek zapiszcie w zeszycie odpowiedzi na pytania (pamiętajcie, że udzielamy odpowiedzi pełnym zdaniem!):
Gdzie i kiedy rozgrywa się akcja opowiadania Braciszek?
O czym marzył Julek?
Czego była ciekawa mama?
Czym pochwalił się kolegom Julek?
Zadanie 2 – edukacja polonistyczna
Najpierw podzielę Was na 2 grupy. Pamiętacie swój numer w dzienniku? (Jeśli nie – napiszcie na kartce nazwiska wszystkich dzieci w klasie, a następnie uporządkujcie je alfabetycznie). Osoby z numerem parzystym to grupa 1, z nieparzystym – grupa 2.
Kliknijcie na obrazek:
Zadaniem grupy 1 jest wypisanie zalet (plusów) posiadania rodzeństwa. Grupa 2 wypisuje wady (minusy) posiadania rodzeństwa. Jak to zrobić?
Po lewej stronie macie przybornik z narzędziami. Kliknijcie znaczek kartki.
Dodajcie notatkę (możecie zmienić kolor jej tła) i kliknijcie Zapisz.
Przeciągnijcie swoją notatkę na odpowiednie miejsce na tablicy (po lewej stronie plusy, po lewej minusy). Starajcie się nie pisać takich samych rzeczy – jeśli Wasz pomysł jest już na tablicy, spróbujcie wymyślić coś jeszcze.
Zadanie 3 – edukacja polonistyczna
Otwórzcie ćwiczenia do polskiego na stronie 35. Przeczytajcie uważnie opis bliźniaków – Hani i Huberta, porównajcie go ze zdjęciem. Wskażcie błędne informacje i skreślcie je. Przepiszcie tekst opisu tak, aby był zgodny ze zdjęciem.
Zadanie 4 – edukacja polonistyczna
W podobny sposób opiszcie swojego brata lub siostrę. Jeśli nie macie rodzeństwa, opiszcie kuzyna lub kuzynkę. Opis zapiszcie w zeszycie.
Zadanie 5 – edukacja matematyczna
Poćwiczcie odczytywanie i wskazywanie godzin na zegarach. Przygotujcie zegary, z których korzystaliśmy na lekcjach. Wskażcie godziny:
2.00 15.00 8.00 23.00 17.00 5.00 12.15 17.30 6.00 8.45 9.00 22.20
Poproście rodziców lub starsze rodzeństwo aby sprawdzili, czy prawidłowo ustawiliście wskazówki.
Zadanie 6 – edukacja matematyczna
Rozwiążcie ćwiczenia ze stron 66 i 67 w ćwiczeniach Liczę.