Wtorek 09.06

Dzień dobry Moi Drodzy. Nie wiem czy wiecie, ale do końca roku szkolnego pozostało tylko… 9 lekcji! Wiem, że już nie możecie doczekać się wakacji. Ale jeszcze kilka dni popracujemy. Wiem, że dacie radę. Potraficie już uważnie słuchać. Płynnie i poprawnie czytacie. Rozwiązujecie zadania tekstowe dotyczące ważenia. Coraz lepiej liczycie w pamięci. Super!

Zadanie 1 – edukacja polonistyczna

Wczoraj czytaliśmy czytankę Braciszek. Na początek zapiszcie w zeszycie odpowiedzi na pytania (pamiętajcie, że udzielamy odpowiedzi pełnym zdaniem!):

Gdzie i kiedy rozgrywa się akcja opowiadania Braciszek?
O czym marzył Julek?
Czego była ciekawa mama?
Czym pochwalił się kolegom Julek?

Zadanie 2 – edukacja polonistyczna

Najpierw podzielę Was na 2 grupy. Pamiętacie swój numer w dzienniku? (Jeśli nie – napiszcie na kartce nazwiska wszystkich dzieci w klasie, a następnie uporządkujcie je alfabetycznie). Osoby z numerem parzystym to grupa 1, z nieparzystym – grupa 2.

Kliknijcie na obrazek:

Zadaniem grupy 1 jest wypisanie zalet (plusów) posiadania rodzeństwa. Grupa 2 wypisuje wady (minusy) posiadania rodzeństwa. Jak to zrobić?

Po lewej stronie macie przybornik z narzędziami. Kliknijcie znaczek kartki.

Dodajcie notatkę (możecie zmienić kolor jej tła) i kliknijcie Zapisz.

Przeciągnijcie swoją notatkę na odpowiednie miejsce na tablicy (po lewej stronie plusy, po lewej minusy). Starajcie się nie pisać takich samych rzeczy – jeśli Wasz pomysł jest już na tablicy, spróbujcie wymyślić coś jeszcze.

Zadanie 3 – edukacja polonistyczna

Otwórzcie ćwiczenia do polskiego na stronie 35. Przeczytajcie uważnie opis bliźniaków – Hani i Huberta, porównajcie go ze zdjęciem. Wskażcie błędne informacje i skreślcie je. Przepiszcie tekst opisu tak, aby był zgodny ze zdjęciem.

Zadanie 4 – edukacja polonistyczna

W podobny sposób opiszcie swojego brata lub siostrę. Jeśli nie macie rodzeństwa, opiszcie kuzyna lub kuzynkę. Opis zapiszcie w zeszycie.

Zadanie 5 – edukacja matematyczna

Poćwiczcie odczytywanie i wskazywanie godzin na zegarach. Przygotujcie zegary, z których korzystaliśmy na lekcjach. Wskażcie godziny:

2.00 15.00 8.00 23.00 17.00 5.00 12.15 17.30 6.00 8.45 9.00 22.20

Poproście rodziców lub starsze rodzeństwo aby sprawdzili, czy prawidłowo ustawiliście wskazówki.

Zadanie 6 – edukacja matematyczna

Rozwiążcie ćwiczenia ze stron 66 i 67 w ćwiczeniach Liczę.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x